ایستگاه پرواز

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

فروشگاه ایستگاه پرواز، بزرگترین مرکز مشاوره تخصصی و خرید کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین با بهترین کیفیت و قیمت با امکان بازدید و خرید حضوری در تهران خرید کوادکوپتر دوربین دار پهپاد ارزان هواپیما و ماشین کنترلی

طبقه بندی موضوعی

کواد کوپتر مدل بدون دوربین

یکی از تفریحات پرطرفدار که برای تحقیقات شرکت‌ها ، دانشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند، کوادکوپترها هستند. « کواد کوپتر مدل Q5» با توجه به ابعادش در گروه کوادکوپترهای کوچک قرار دارد که می‌تواند پشتک بزند و چرخش 360 درجه داشته باشد.Q5 می‌تواند در شش‌جهت مختلف پرواز کند و دارای ژیروسکوپ برای تعادل بیشتر است. این کوادکوپتر 32 سانتی‌متری مجهز به سیستم هدلس بوده و حداکثر می‌تواند با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت پرواز کند. برای هدایتش باید از ریموت کنترل استفاده کرد. این ریموت پیشرفته با فرکانس کاربردی 2.4 گیگاهرتز می‌تواند 7 دقیقه  Q5 را به جهات مختلف هدایت کند. این کوادکوپتر در ابعاد 32 × 32 × 7 سانتی‌متر طراحی‌شده و به‌صورت چهار موتوره است. منبع انرژی آن هم یک باتری شارژی 3.7 ولتی است که 45 دقیقه مدت شارژ آن زمان می‌برد.

 

کیفیت ساخت

طراحی و زیبایی

کیفیت بسته بندی

امکانات

ارزش خرید در برابر قیمت

نقاط قوت

قابلیت معلق ماندن در هوا در ارتفاع ثابت به صورت اتوماتیک

مجهز به سیستم جدید هدلس

قابلیت بلند شدن و فرود آمدن اتوماتیک تنها با استفاده از یک دکمه بر روی ریموت

باتری قابل تعویض برای پرواز بدون محدودیت زمان

دارای چراغ

نقد و بررسی تخصصی

در سال‌های اخیر توجه شرکت‌ها، دانشگاه‌ها با کوادکوپتر بیشتر شده است. با توجه به استقبال فراوان که از کوادکوپترها شده است، مدل‌های مجهزتر و بهتر آن روانه‌ی بازار شده است که Quadcopter Q5 یکی از این کوادکوپترهاست . با توجه به ژیروسکوپ شش‌جهته‌اش می‌تواند چرخش 360درجه داشته باشد و در چهار جهت در حین چرخش حرکت کند. همچنین با توجه به وجود ژیروسکوپ طراحی‌شده در آن قادر است تا به‌صورت شناور در آسمان باقی بماند، بدون آنکه از مسیر انحراف داشته باشد. این کوادکوپتر با وجود چراغ های متعددش در شب پروازی زیبا خواهد داشت.

 

 

یک پرواز هیجان‌انگیز با کواد کوپتر مدل Q5

 

لذت پرواز با Q5 خاطره‌ای است که فراموش نمی‌شود. این کوادکوپتر 32 سانتی‌متری، ساختاری چهار محوره دارد. این ساختار باعث انعطاف‌پذیری و سرعت در پرواز شده است به‌گونه‌ای که در وزش بادهای شدید هم تعادل خود را حفظ کرده و به‌صورت شناور در آسمان باقی می‌ماند. بدنه‌ی این کوادکوپتر به‌صورت یک‌تکه بوده که این قابلیت، نصب و راه‌اندازی آن را آسان‌تر می‌کند.

 

 

مجهز به سیستم هدلس

 

 

 

 

سیستم هدلس در کوادکوپترها و هگزاکوپترها یکی از جدیدترین سیستم‌هاست که در محصولات این‌چنینی استفاده می‌شود. می‌توان از این قابلیت برای هدایت این بالگردهای چهارموتوره بهره برد. می‌توان در ارتفاعات بالا که امکان تشخیص جهت کوادکوپتر وجود ندارد، از این سیستم استفاده کرد و با فشردن دکمه‌ی هدلس و ریموت، کنترل عقب دستگاه را به سمت خود برگرداند.کوادکوپتر Q5 هم مجهز به این سیستم بوده که با فشردن دکمه ی مورد نظر بر روی ریموت کنترل، می توان کوادکوپتر را به سمت خود بازگردد.

 

 

 

ساختار بدنه

 

هدایت آن از طریق یک ریموت کنترل سفید رنگ با فرکانس کاربردی 2.4 گیگاهرتز انجام می‌شود. می‌توان با کمک ریموت کنترل پیشرفته‌اش آن را به جهات اصلی هدایت کرد. علاوه براین با فشردن یک دکمه می‌توان Q5 را به‌صورت اتوماتیک از زمین بلند کرد و یا فرود لذت بخشی را برایش فراهم کند. منبع انرژی آن یک باتری شارژی 3.7 ولتی با ظرفیت 500 میلی‌آمپر ساعت که در بسته‌بندی آن موجود است. مدت‌زمان شارژ این باتری تقریباً 45 دقیقه بوده و پس از هر شارژ می‌توان به مدت 7 دقیقه از آن استفاده کرد. این باتری قابلیت تعویض دارد. درصورتی‌که در پروازهای متعدد و بدون محدودت دچار مشکل شد، می‌توانید آن را به‌راحتی تعویض کنید.

 

باوجود ابعاد کوچک Q5 می‌توان آن را از سری کوادکوپترهای کوچک دانست که از پلاستیک نرم و قابل‌انعطاف ساخته‌شده تا در اثر برخورد آسیب جدی نبیند. این اسباب‌بازی متفاوت وزن سبکی داشته و بسیار مقاوم است. قطعات این کوادکوپتر در اثر خرابی قابل تعمیر و یا تعویض هستند.

 

 

ژیروسکوپ شش‌جهته

قسمت اصلی ژیروسکوپ یک دستگاه دایره‌ای‌شکل است که با سرعت زیاد، حول محور خود می‌چرخد. با توجه به این تعریف می‌توان این‌گونه گفت که سنسورهای زیادی وجود دارند تا یک کوادکوپتر بتواند در هوا به‌صورت پایدار باقی بماند. مهم‌ترین آن‌ها ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است که این دو در صورت ترکیب با یکدیگر در تعادل کوادکوپتر در حین پرواز بسیار مؤثرند. عوامل زیادی وجود دارند که باعث ازبین‌رفتن تعادل کوادکوپترها می‌شوند. یکی از آن‌ها وزش باد است. نکته‌ی مهمی که بهتر است همین‌جا به آن اشاره‌کنیم، این است که دو نوع باد باعث برهم خوردن تعادل کوادکوپتر می‌شود:

 

 

 

1-باد ناشی از شرایط آب‌وهوایی

 

 

 

2- باد ناشی از چرخش ملخ و برخورد آن به زمین

 

ژیروسکوپ یک دیسک چرخشی است که روی یک محور نصب‌شده و سه محور X ،Y ،Z در اطراف آن وجود دارد. هرکدام از این محورهای «گیلیمال»ها برای دیسک چرخشی یک درجه‌ی آزادی می‌دهند و نیروهای خارجی را خنثی می‌کنند تا دیسک بتواند به‌راحتی بچرخد. اینک این ژیروسکوپ با توجه به این سه محور به‌صورت ژیروسکوپ شش‌جهته طراحی‌شده است. ژیروسکوپ‌ها هستند که می‌توانند به کیو فایو کمک کنند تا در حین پرتاب خود بتواند پرواز کند یا در یک نقطه چرخش 360 درجه انجام دهد و یا به‌صورت معلق در یک ارتفاع‌ثابت باقی بماند.

 

 

در ابتدا بهتر است که معنای ژیروسکوپ را به‌تفصیل بگوییم، سپس به قابلیت شش‌جهته‌ی‌ آن در این کوادکوپتر بپردازیم. ژیروسکوپ از واژه‌ای یونانی استخراج‌شده که متشکل از دو بخش ژیرو به معنای دوران و اسکوپ به معنای نشان‌دادن است؛ به‌این‌ترتیب معنای واژه‌به‌واژه‌ی آن دوران‌نماست

 

 

سخن آخر

نصب و نگهداری کوادکوپتر Q5 به دلیل بدنه‌ی یک‌تکه‌اش بسیار راحت و آسان است. این محصول ژیروسکوپ شش‌جهته دارد و می‌تواند کنترلش را در حین پرواز یا چرخش 360درجه حفظ کند. منبع تغذیه‌ی آن‌ یک باتری شارژی 3.7 با ظرفیت 500 میلی‌آمپر ساعت است که برای شارژ کامل 45 دقیقه زمان نیاز دارد و می‌تواند تا برد 100 متر حداکثر 7 دقیقه پرواز کند. برای هدایت این کوادکوپتر می‌توان از ریموت کنترل آن با فرکانس کاربردی 2.4 گیگاهرتز استفاده کرد. این محصول در یک بسته‌بندی محکم به ابعاد 25.5 × 10 × 42 سانتی‌متر قرارگرفته است.

 

 

کوادکوپترها زیرمجموعه‌ی مالتی‌روتورها هستند که به دلیل استفاده از چهارپره برای پرواز کواد (چهار) کوپتر نامیده می‌شوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی