ایستگاه پرواز

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

فروشگاه ایستگاه پرواز، بزرگترین مرکز مشاوره تخصصی و خرید کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین با بهترین کیفیت و قیمت با امکان بازدید و خرید حضوری در تهران خرید کوادکوپتر دوربین دار پهپاد ارزان هواپیما و ماشین کنترلی

طبقه بندی موضوعی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

معرفی ماشین کنترلی

ماشین کنترلی

علاوه بر کوادکوپتر ، هواپیمای مدل و هلیکوپتر یکی از دسته بندی‌های بسیار مهم و پرطرفدار در حوزه آرسی ، ماشین‌های کنترلی است. امروزه طرفداران ماشین کنترلی به اندازه‌ای است که شرکت‌های بزرگ تولید کننده محصولات آرسی را ترغیب به ساخت مدل‌های متنوعی از ماشین کنترلی در کلاس‌های آنرود (ONROAD) و آفرود (OFFROAD) می‌کند. 
خوشبختانه  امروز به قدری تنوع در این دسته بندی زیاد است که هر کاربری هر چند مشکل پسند هم به راحتی می‌تواند آیتم مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری کند. سرعت بالا و قدرت فوق العاده برای عبور از مسیرهای صعب العبور دو فاکتور بسیار مهم و تاثیر گذار در هنگام طراحی و ساخت ماشین‌های کنترلی هستند که نقش بسزایی در مدل خروجی دارند. 

راهنمای جامع


اگر قصد دسته بندی ماشین‌های کنترلی را داشته باشیم ، میتوان آن ها را از چند طریق دسته بندی کرد:

دسته بندی بر اساس کلاس کاری

ماشین کنترلی آنرود (ONROAD) : همانطور که از نام‌شان پیداست، این ماشین‌ها معمولا به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فقط قابلیت حرکت روی سطوح صاف مانند جاده را داشته باشند. سرعت این کلاس از ماشین‌ها اغلب بالاتر از کلاس آفرود بوده و یکی از مهمترین کاربرد‌های تفریحی آن‌ها شرکت در مسابقات سرعتی آنرود است. 

ماشین کنترل آفرود (OFFROAD) : ماشین‌های کنترلی آفرود به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بیشتر برای حرکت روی مسیرهای سنگلاخی و صعب العبور مناسبند، این ماشین‌ها به جای سرعت بالا از قدرت بسیار زیادی برخوردارند تا بتوانند به راحتی در مسیرهای سراشیبی سنگین حرکت کنند. 

ماشین کنترلی باگی : یکی از بارزترین ویژگی‌های ماشین‌های کنترلی باگی ، سرعت بالای است که معمولا برای حرکت و مسابقات روی سطوح جاده‌ای و آسفالت مناسبند. 

ماشین کنترلی تراک : این دسته از ماشین‌ها دارای شاسی‌های بلندتری نسبت به ماشین‌های آنرود هستند ، اما نمیتوان آنها را در رده آفرود قرار داد. این ماشین‌ها قابلیت حرکت روی آسفالت، جاده خاکی و یا چمن را دارند اما توانایی حرکت روی مسیرهای سنگلاخی را ندارند.

ماشین کنترلی دیریفت : این نوع ماشین‌ها فقط روی سطوح بسیار صاف مانند آسفالت یا سالن‌های ورزشی توانایی حرکت دارند .

راهنمای خرید کواد کوپتر

Table Setting

کوادکوپتر

اگر تاکنون رادیو کنترل یک کواد کوپتر را (فارغ از مدل،  اندازه و امکانات آن) به دست نگرفته اید؛  بهتر است گامی هرچند کوچک به این دنیای بی حد و مرز بگذارید و گوشه‌ای از لذت‌ها و جذابیت‌های آن را تجربه کنید. به جزئت می‌گوییم که در ابتدای ورود خود به این زمینه با اولین گام‌های هرچند ابتدایی ، دیگر نخواهید توانست از جذابیت ها و هیجان آن دل بکنید. 
کوادکوپترها و مولتی روتورهای مبتدی را از نظر دسته بندی می توان به سه دسته‌ی بدون دوربین ، دوربین دار و دوربین دار با ارسال زنده تصویر تقسیم بندی کرد. در هر دسته محصولاتی از شرکت‌های مختلف در ابعاد و شکل ظاهری متفاوت ارائه شدند تا بتوانند نیاز و سلیقه کاربران را به بهترین نحو تامین کنند.
در این قسمت از فروشگاه ایستگاه پرواز می توانید مجموعه ای از بهترین گزینه های برترین برندهای سازندهی کوادکوپترهای مبتدی را در قالب یک دسته بندی به صورت یکجا مشاهده کنید.



زمان پرواز و باتری کوادکوپترهای مبتدی


متوسط زمان پرواز کوادکوپترهای مبتدی حدودا 10 دقیقه است. باتری با ابعاد بزرگ‌تر در پرنده جا نمی شود بنابراین اگر تمایل دارید زمان پرواز آن ها را افزایش دهید، بهتر است از باتری‌های یدک استفاده کنید. 

بازگشت به خانه کوادکوپترهای مبتدی

هیچ  پرنده‌ای بدون بهره گیری از سیستم GPS نمی‌تواند برگشت به خانه به صورت دقیق داشته باشد، تبلیغ بعضی از محصولات که مدعی برگشت به خانه می‌شوند کذب نیست اما نکته اینجاست که این آیتم‌ها فقط از روی قطب نما موجود در پرنده امواج رادیو رو دنبال می‌کنند که می‌تواند غیر دقیق و تحت تاثیر میدان مغناطیسی محیطی که پرواز در آن صورت گفته عمل کند، 

به زبان ساده باید گفت که به سیستم برگشت به خانه بدون GPS اعتمادی نیست.

به وبلاگ های دیگر ایستگاه پرواز هم سری بزنید : 

  • وبلاگ flyrc | نمایشی از محصولات دنیای آرسی
  • وبلاگ dronerc | توضیحات دقیق در مورد محصولات آرسی و کواد کوپترها
  • وبلاگ flystation | بررسی دقیق ماشین های کنترلی حرفه ای
  • وبلاگ araebay | نگاهی مفهومی و بررسی ویژگی های کواد کوپتر ها و ماشین های کنترلی