ماشین کنترلی آنرود (ONROAD) : همانطور که از نامشان پیداست، این ماشینها معمولا به گونهای طراحی میشوند که فقط قابلیت حرکت روی سطوح صاف مانند جاده را داشته باشند. سرعت این کلاس از ماشینها اغلب بالاتر از کلاس آفرود بوده و یکی از مهمترین کاربردهای تفریحی آنها شرکت در مسابقات سرعتی آنرود است.
ماشین کنترل آفرود (OFFROAD) : ماشینهای کنترلی آفرود به گونهای طراحی میشوند که بیشتر برای حرکت روی مسیرهای سنگلاخی و صعب العبور مناسبند، این ماشینها به جای سرعت بالا از قدرت بسیار زیادی برخوردارند تا بتوانند به راحتی در مسیرهای سراشیبی سنگین حرکت کنند.
ماشین کنترلی باگی : یکی از بارزترین ویژگیهای ماشینهای کنترلی باگی ، سرعت بالای است که معمولا برای حرکت و مسابقات روی سطوح جادهای و آسفالت مناسبند.
ماشین کنترلی تراک : این دسته از ماشینها دارای شاسیهای بلندتری نسبت به ماشینهای آنرود هستند ، اما نمیتوان آنها را در رده آفرود قرار داد. این ماشینها قابلیت حرکت روی آسفالت، جاده خاکی و یا چمن را دارند اما توانایی حرکت روی مسیرهای سنگلاخی را ندارند.
ماشین کنترلی دیریفت : این نوع ماشینها فقط روی سطوح بسیار صاف مانند آسفالت یا سالنهای ورزشی توانایی حرکت دارند .
متوسط زمان پرواز کوادکوپترهای مبتدی حدودا 10 دقیقه است. باتری با ابعاد بزرگتر در پرنده جا نمی شود بنابراین اگر تمایل دارید زمان پرواز آن ها را افزایش دهید، بهتر است از باتریهای یدک استفاده کنید.
هیچ پرندهای بدون بهره گیری از سیستم GPS نمیتواند برگشت به خانه به صورت دقیق داشته باشد، تبلیغ بعضی از محصولات که مدعی برگشت به خانه میشوند کذب نیست اما نکته اینجاست که این آیتمها فقط از روی قطب نما موجود در پرنده امواج رادیو رو دنبال میکنند که میتواند غیر دقیق و تحت تاثیر میدان مغناطیسی محیطی که پرواز در آن صورت گفته عمل کند،
به زبان ساده باید گفت که به سیستم برگشت به خانه بدون GPS اعتمادی نیست.