ایستگاه پرواز

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

خرید کوادکوپتر دوربین دار|پهپاد ارزان|هواپیما و ماشین کنترلی

فروشگاه ایستگاه پرواز، بزرگترین مرکز مشاوره تخصصی و خرید کوادکوپتر دوربین دار و بدون دوربین با بهترین کیفیت و قیمت با امکان بازدید و خرید حضوری در تهران خرید کوادکوپتر دوربین دار پهپاد ارزان هواپیما و ماشین کنترلی

طبقه بندی موضوعی

چگونه یک کوادکوپتر را به صورت صحیح و اصولی به پرواز در بیاورید

نحوه پرواز یک کوادکوپتر و مهارت خلبانی آن از مهم‌ترین چالش ها و سوالاتی است که هر فرد در ابتدای ورود به دنیای جذاب کوادکوپترها با آن مواجه می شود . در این مطلب یاد خواهیم گرفت که چگونه یک کوادکوپتر را به صورت صحیح و اصولی به پرواز در بیاورید و با تمرین و تکرار مهارت خلبانی کوادکوپتر ها را به دست بیاوریم.

بهتر است اگر تاکنون تجربه پرواز یک کوادکوپتر را نداشته اید برای شروع از کواد کوپتر های ارزان قیمت استفاده کنید. در هر صورت به دلیل ناشی بودن شما احتمال برخورد پهپاد با موانع و سقوط آن بالاتر از حالت عادی است به همین دلیل چندان منطقی نیست که برای شروع از یک کوادکوپتر گران قیمت استفاده کنید.

گام اول: شناخت رادیو کنترل

همانطور که می دانید رادیو‌کنترل تنها پل ارتباطی بین شما و کوادکوپتری است که در حال پرواز در آسمان است، بنابراین شناخت و تسلط بر روی رادیو کنترل در واقع تسلط بر روی کوادکوپتر است. این تسلط به جز با تمرین و تکرار شدنی نیست بنابراین در مرحله اول و قبل از پرواز رادیو کنترل را به دست بگیرید و خوب با جوی استیک های آن بازی کنید تا بتوانید کمی با نحوه کار آن آشنا بشوید.

چهار فاکتور مهم در رادیو کنترل هدایت کوادکوپتر را به دست می‌گیرد که به ترتیب در اینجا به بررسی آنها می پردازیم: 

  1. رول : رول کوادکوپتر را به چپ و راست حرکت می دهد این کار دقیقاً با تغییر جوی استیک سمت راست به چپ و راست امکان‌پذیر است هر بار که جوی استیک سمت راست رادیو کنترل را را با انگشتان خود به سمت چپ یا راست حرکت دهید کوادکوپتر شما هم در همان جهت حرکت می کند. البته باید توجه داشته باشید که این در صورتی است که جهت کواد کوپتر در آسمان درست روبه روی شما باشد.
    با حرکت دادن جوی استیک سمت راست است به طرفین سرعت چرخش موتور ها در آن جهت بیشتر می‌شود و بنابراین هلی شات را در آسمان به آن سمت متمایل می کند به این دلیل حرکت و کنترل پهپاد در آسمان است.
  2. پیچ : با تغییر جوی استیک سمت راست رادیوکنترل به عقب و جلو در واقع پیچ را تغییر داده اید این کار باعث می‌شود تا کوادکوپتر شما به جلو و عقب حرکت کند وقتی که جوی استیک سمت راست را به جلو حرکت می دهید سرعت چرخش موتورهای جلوی کوادکوپتر بیشتر می شود و این باعث می شود که پهپاد در آسمان به سمت جلو حرکت کند.
  3. یاو : همان طور که پیشتر هم گفته شد اجرای صحیح دستورات چپ و راست و عقب و جلو در صورتی امکان پذیر است که کوادکوپتر دقیقاً در راستای شما در آسمان پرواز کند اگر به هر دلیلی کواد کوپتر در آسمان نسبت به خط مستقیم خود زاویه بگیرد این دستورات به صورت صحیح اجرا نخواهد شد بنابراین در اینجا لازم است تا با مفهوم یاو آشنا شوید. این فاکتور با تغییر و حرکت دادن جوی استیک سمت چپ روی رادیو کنترل امکانپذیر است و بهترین راه برای درک آن این است که رادیو کنترل خود را به دست بگیرید و کوادکوپتر را در آسمان پرواز دهید.
  4. تراتل: با بالا پایین کردن جوی استیک سمت رادیو کنترل در واقع سرعت چرخش موتور ها را به صورت همزمان افزایش دادید و این باعث ارتفاع گرفتن کوادکوپتر از زمین می شود ‌. اما اینکه چه مقدار نیاز است تا این جوری است که حرکت داده شود تا ارتفاع مورد نظر شما در پهپاد پیاده‌سازی شود ، لازم به تمرین و تکرار مداوم است. شدیدا توصیه می‌کنیم که در پروازهای اول به یک محیط باز و بدون موانع محیطی مانند ساختمان ها و درخت ها بروید و پرواز را از آنجا شروع کنید. در محیط های باز در صورت بروز مشکل احتمال آسیب دیدن هلی شات شما بسیار بسیار کم می شود.

 


آموزش مرحله به مرحله پرواز با کوادکوپتر
 

 

گام دوم : مروری بر قسمت های اصلی کوادکوپتر

زمانی که مشغول آموزش و یادگیری چگونگی پرواز یک کوادکوپتر هستید مطمئناً درک این که این ربات از چه قسمت هایی تشکیل شده است چگونه کار می کند می تواند به ارتباط راحت تر شما با این ربات پرنده کمک کند. یک کواد کوپتر تشکیل شده است از

  • ایرفریم یا همان بدنه کوادکوپتر که سایر قطعات بر روی آن قرار می گیرد.
  • موتورهای کوادکوپتر که وظیفه چرخش ملخ‌ها و حرکت کواد کوپتر را بر عهده دارند.
  • اسپید کنترل در صورتی در یک هلی شات وجود دارد که آن از موتورهای براشلس استفاده کنند قدرت موتور های ارزان قیمت که از موتورهای براشلس استفاده می‌کند اسپید کنترل ندارند.
  • فلایت کنترل یا مغز هلی شات که دستورات شما را از رادیو کنترل دریافت می‌کند و برای اجرا به موتور ها ارسال می کند.
  • رادیو کنترل همان وسیله‌ای است که در دستان شماست و تنها پل ارتباطی بین شما و کواد کوپتر در حال پرواز در آسمان است.
  • ملخ ها وظیفه جابجایی هوا و حرکت کواد کوپتر را بر عهده دارند. ملخ ها به دلیل سرعت چرخش بالا از آسیب‌پذیرترین قطعات در هنگام کلش های احتمالی کوادکوپتر ها هستند.
  • باتری که وظیفه تامین انرژی کواد کوپتر را برعهده دارد و با توجه به ابعاد و نوع پهپاد مدل های متنوعی دارد.

گام سوم : انتخاب مکان مناسب برای آموزش و پرواز با کوادکوپتر

همانطور که گفتیم بهترین مکان برای شروع پرواز توسط یک خلبان مبتدی یک فضای باز بدون موانع جانبی از جمله درخت ها، انسان ها، حیوانات و همچنین ساختمان ها و تیرهای برق است. بهتر از محلی که برای پرواز انتخاب میکنید یک زمین چمن یا دارای یک پوشش گیاهی مستحق باشد که در صورت سقوط کمترین آسیب پهپاد وارد شود. در اینجا می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از کرش های احتمالی کوادکوپتر با تمرکز بالا به پرواز در آورید و آموزش خود را آغاز کنید . رادیو کنترل کواد کوپتر را خودتان به دست بگیرید و تاثیر تغییرات جوی استیک را بر روی حرکت آن در آسمان ببینید.

گام چهارم : اولین پرواز با کواد کوپتر

بعد از اینکه یک محیط مناسب انتخاب کردید حالا نوبت به پرواز می رسد. جوی استیک تراتل را به آرامی به سمت بالا فشار دهید تا هلی شات کم کم از زمین ارتفاع بگیرد. در مرحله اول سعی کنید که پهپاد را در یک ارتفاع مشخص دلخواه نگه دارید هر چقدر تسلط شما بر روی نگه داشتن کوادکوپتر در نقطه مورد نظر بیشتر باشد خلبان بهتری خواهید بود.

حالا شروع کنید و جوی استیک سمت راست را به آرامی به چپ و راست و بالا و پایین حرکت دهید تا بتوانید تاثیر حرکت آن را بر روی کوادکوپتر در حال پرواز مشاهده کنید ‌. این کار را بارها و بارها تکرار کنید تا غریبگی شما نسبت به ارتباط بین رادیو کنترل و کواد کوپتر از بین برود.

 


آموزش گام به گام پرواز با کواد کوپتر
 

 

گام پنجم : پرواز در الگوهای مشخص

بعد از اینکه چندین بار با جوی استیک سمت راست و چپ تمرین کردید و با نحوه کار آنها آشنا شدیم حالا نوبت به آن می‌رسد که یک الگوی فرضی در فضا در نظر بگیرید. یک دایره بزرگ در آسمان در نظر بگیرید و سعی کنید بر روی محیط آن پرواز کنید. این کار در ابتدا کمی دشوار خواهد شد اما رفته‌رفته برایتان آسان تر خواهد بود. در مرحله بعد سعی کنید محیط دایره را کوچکتر کنید و در فضای کمتری کوادکوپتر را به صورت دورانی حرکت دهید.

بعد از مسلط شدن بر روی حرکت کوادکوپتر بر روی الگوی دایره روی یک مربع بزرگ در نظر بگیرید و سعی کنید پهپاد را در روی ضلع های آن با دقت حرکت دهید. در این مرحله هم مانند الگوی قبلی سعی کنید مربع را به مرور و رفته‌رفته کوچک تر کنید تا تسلط شما بر روی ابعاد کمتر هم بیشتر شود.

انجام این فعالیت ها به طرز چشمگیری باعث می شود تا تسلط شما بر روی خلبانی بیشتر شود. تبریک میگویم در حال حاضر شما به حد قابل قبولی از توانایی کنترل کوادکوپتر رسیده‌اید که بتوانیم پهپاد خود را در محیط عادی که در آن درخت و ساختمان وجود دارد به پرواز در بیاورید. توجه داشته باشید که کوادکوپترها به دلیل سرعت چرخش بالای ملخ ها در برخورد با انسان ها و حیوانات صدمات جبران ناپذیری را به آنها وارد می کند بنابراین همیشه در همه حال مراقب آنها باشید.

 


آموزش قدم به قدم پرواز با هلی شات
 

 

منبع مرکز آموزش سایت ایستگاه پرواز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی